標籤

2015年7月4日 星期六

澳洲留學生食啲乜 part4 Food court、買餸、打邊爐 --二世祖與窮秀才的飲食對談(二)


(水由古月、黃邪合吹,文由黃邪執筆而成)

黃﹕
講起food court,我當初都幾surprise 架,因為澳洲對亞洲飲食嘅接受程度係係遠比我想像中嘅其他西方國家係高,呢一點係food court就反映左出黎,入面基本上係係亞洲菜為主,中日韓印越泰乜都有。然後配一間Kebeb,一間老麥或者Hugrry Jack,其實即係Burger King啦 。

至於所謂嘅Aussie Food 呢,通常係縮係角落頭無人理架,賣嘅通常係焗到又乾又鞋嘅牛肉,或者配cream 嘅焗薯加D chips,份量又唔係大,又難食。連我D 澳洲同學仔都話,入到food court, 要點心有點心,要炒飯有炒飯,要咖哩有咖哩,仲邊個會噤笨柒去幫襯Aussie Food 呢﹖

古﹕
東岸差唔多,統稱為Aussie food 嘅無特色西餐響food court 入面相比之下一係貴一係食唔飽,鬼都未必會幫襯啦。而呢邊food court 入面響各式亞洲菜之外,最受歡迎嘅通常係中東羊肉卷Kebeb同埋pide 。

黃﹕
我大學讀書時第一份工未就係間Aussie Food 度做囉,點知做唔夠三個月就失驚無神執左啦~
然後,講開亞洲菜,我就想順便講下呢邊D 亞洲雜貨鋪,堅係大開眼戒。因為本身我地中式調味料嘅體係己經博大精深嘅啦,除左我地用開嘅廣式調味料仲有好多黎自中國大陸唔同省份嘅出品,係度幾乎都有。

然後呢,原來越南、泰國、印尼、菲律賓、馬拉嘅調味料家族都不惶多讓架,單係鼔油一樣,以上每個國家都可以出到十種八種,仲真係隻隻唔同味㗎。果下我先發覺,係飲食世界入邊,單係能夠通曉曬呢上千種亞洲調味料嘅特性,果種專業程度己經不亞於一個醫藥界嘅藥劑師嘅啦,真係博大精深啊。

古﹕
同樣嘅情況係東岸就更加複雜D添,因為越南、泰國、馬拉、中國大陸、香港、台灣,基本上都有自己嘅聚落,自然就形成咗各自嘅乾濕雜貨供應鏈。情形就同我地去九龍城買泰國野或者上海野一樣,係悉尼,去越南區辦越南貨、去Thai Town搵泰國貨,同咪去唐人街買中式雜貨可謂有如呼吸一樣理所當然。

試過有一次有朋友想食越式酸魚湯,我同室友去咗越南區嘅雜貨鋪問左幾個看鋪嘅auntie,佢地唔駛五分鐘就幫我地執好所有乾濕材料, 仲手把手咁教我地邊樣放先邊樣後,唔駛上網搵㗎!而最另我嘆為觀止嘅,要數我之前提過果間同大排檔同一個老闆嘅唐人超市所提供嘅油。

我想問,我地香港人有幾耐無食過有花生香味嘅花生油呢﹖

而果間野就賣緊一種 2L裝嘅台灣制花生油,係有花生香味㗎!自從我搵到呢隻油之後,我無係果邊再買過橄欖油!

黃﹕
仲有架,講起調味料呢,呢邊啲馬拉華僑同越南華人仲幫啲醬料起左啲好抵死嘅名架。例如我地香港人熟悉嘅喼汁, 英文名叫「Worcestershire Sauce」呢邊啲馬拉華僑就叫佢做「烏sir sir 醬」架~ 又例如一隻大陸出嘅 「伏中腐乳」又被人戲為「中伏腐乳」架。

另一樣唔可以唔提嘅,就係打邊爐啦,有無試過大陸制小肥羊麻辣湯底啊,兩個幾三蚊一包,中意食辣嘅至愛。然後成班香港嘅麻甩仔大熱天時開住個冷氣圍埋係度打邊爐,專做埋啲折墮野架嘛~另外有無試過同啲同胞一齊打邊爐啊,可以culture shock 佢地架,因為我地香港人中意用生蛋漿黎點肉架嘛,噤我食肥羊肥牛時又食得生喎,一放落湯度掃兩掃稍稍變色就撈上黎點蛋漿食嘅啦,基本上仲係刺身狀態嘅,啲大陸同胞睇到O曬嘴架~哈哈~

古﹕
悉尼呢邊呢,大部分住宅都係無冷氣㗎,所以折墮唔陏啦。而打邊爐呢,我地班友大部分時間都係整 shabu shabu 同sukiyaki 嘅。噤你知sukiyaki 傳統上係要點生蛋漿架嘛,呢下係嚇鬼死啲成世人認定「雞=沙門氏菌」嘅人㗎,但係最緊要嘅係,要唔買現成湯底,自己由零開始整都唔係難,仲好好食咁喎。

而要講起飲食嘅 culture shock呢,我仲有一單好經典嘅。話說我有一位玩得好熟嘅越南仔同學,有日返學就帶左一盒用魚露、辣椒、蒜頭、醋之類醃過嘅生豬肉嚟做餸,我姑且稱之為越式生豬肉啦。佢果下就大我地,睇我地班聯合國部隊有邊個敢食,結果當下我同、另一條香港仔就噤二話不說搶左過黎食晒佢,佢立時呆左。雖知道,呢種醃生豬肉嘅食法,全世界大概僅流傳於越南泰國一帶。其它文化圈都因為忌憚豬肉絛蟲而要將豬肉煮到七八成先敢食,而我地依位親愛嘅越南同學亦深諳呢點。而眼前呢兩條香港仔横睇竪睇都係兩條驕生慣養嘅二世祖,應該係奄尖嘴刁兼無勇氣亂食野㗎嘛,點知比我一下食曬大返轉頭之餘,仲要搞到白飯撈白飯~問你死未~

(回頭無岸,仲有得吹。)

沒有留言:

張貼留言