標籤

2015年7月4日 星期六

居家旅行殺人放火的必備良藥 -------芫茜皮蛋豆腐下火湯



屋企邪媽自細教落,火有虛實之分。實火即系一般人講既熱氣,通常系食D煎炸熱氣野多所致,症狀就系喉嚨痛、谷暗倉甚或便秘等,處理比較簡單,煲D清熱湯水,甚至去涼茶鋪整碗夏枯草、廿四味,更甚至乎食個雪梨、雪蕉都可以清熱,好快無事。

而虛火就最麻煩,通常系崖夜多,休息唔夠,加上生冷野食得多谷起上黎既。例如我呢幾晚睇書睇夜左,加上天口熱喪食雪糕,喪飲可樂,結果就黎料啦。一覺醒黎,你發覺某舊牙肉朣左成舊,又酸又痛,痛到野都食唔到既,就系虛火所致。呢種情況睇牙醫都無用,因為用西醫既概念,佢剩系話你發炎,求其比D 止痛藥你等你自己慢慢好,噤樣既話分分鐘拖一頭半個月都未好架,果一頭半個月入邊牙肉痛到食又食唔到,訓又訓唔到,真系生不如死架。所以呢d時候就要靠中醫啦,系香港既話,乜都唔識既可以去搵中醫師把下脉,執返兩濟下火湯水補鑊,屋企阿媽識既,通常會煲咸魚頭滑石湯,或者淡菜咸廋肉粥,同時自己清淡飲食,戒生冷野既話,一般三五日內都可以解決既。

噤如果身在海外,孤家寡人,周身唔得閒,又咩材料都搵唔到時,點算呢﹖ 唔怕既,我仲有一招更簡單既,芫茜皮蛋豆腐湯,基本材料就五樣﹕ 芫茜、皮蛋、豆腐、鹽、水,需時不過二十分鐘。簡單易起貨,絶對系居家旅行,殺人放火既必備良藥,就以系澳洲為例,豆腐同芫茜系鬼佬超市一定有,皮蛋系唐人街有。話說以前 working holiday 時要入深山野嶺既細鎮仔做野時,我都必定帶定盒皮蛋傍身,就系怕虛火上時搵唔到皮蛋。

做法好簡單﹕ 一到兩碗水,大火煲起佢,水冷時先落皮蛋同豆腐。芫茜切碎佢,等水滾開之後落,同時落大量既鹽,份量自己因啦,總之唔好咸到唔食得就OK, 因為鹽都有下火鎮痛既作用,朝早起身牙肉痛時,沖杯鹽水飲下都可以減輕下症狀架。 噤芫茜落左,個湯滾多五到十分鐘就可以起貨。因為屋企老人家教落,生滾湯既野,越滾越熱氣,平時住家湯水無問題,但而家作藥用就免啦。

個湯滾好之後,連湯連渣同我食曬佢,牙痛咬唔到既生吞都要同我吞左佢(所以D芫茜要切碎囉),症狀輕既,通常一劑見效,可能朝早食左,晚上己經散曬既啦。症狀重既,食完一劑通常第二日己經無噤痛既啦,系噤KEEP住食多兩三濟。 期間 要戒口,酸辣生冷一概禁食,同埋最後一樣,早D訓啦,仆街。

噤呢個湯呢,除左藥用之外呢,仲可以作為平時家常湯水或者邊爐湯底架,同樣既方法,加D 肉片或者魚片一齊滾,中意既再落小小鷄粉吊下味,一樣過癮架。

所謂在家靠父母,出門靠朋友。但更多時候,系要靠自己既,人啊,就系要夠硬淨,先可以生存落黎,所以呢D基本既生存技巧,系一定要識架,就噤。

旁門左味者,邪也~

沒有留言:

張貼留言