標籤

2015年7月4日 星期六

獨食樂,與人食樂,孰樂﹖之﹕ 竹昇麵,與我的夢幻版最後晚餐


下午朋友Steve系facebook 提起市區新開左間麵店,以竹昇麵作招徠,立時按捺不住,要一試方休。竹昇麵系一種廣東特有既傳統麵食,多以鷄蛋或者鴨蛋制既全蛋麵,以竹竿碾壓,質感爽口彈牙,系雲吞麵最常用既麵底。所謂味道連帶著記憶,系我記憶深處,某幾段美味/美好既回憶,亦都同竹昇麵有關,因此每當聽聞某處有傳統竹昇麵雲雲,都會滿懷期待噤前往一試,希望重溫久違既味道

呢家叫Noodle Forum,店面新淨。我點左碗牛碗麵,外加一碗雲吞,要試下師傳既基本功。麵好快上,份量細而精緻,同「細蓉」差唔多。入口一試,麵確系竹昇麵,爽口彈牙,只系味道頗為陌生,原來問題出自牛腩,佢並非傳統廣東炆牛腩。傳統既廣東炆牛腩應該系用鼓油、柱候醬、花椒、八角、黃糖黎炆既,但呢個牛腩味帶甘苦,系黑油既味道,而非柱候醬,無花椒八角,取而代之既系薑,同台式三杯鷄既汁底類近。一問之下,方知大廚為馬拉人,祖籍廣東,祖輩移居馬拉,上兩代均以制作竹昇麵為生,所以麵底確系竹昇麵,只系烹煮之法及醬汁己經馬拉化,即系馬拉風既牛腩麵。至於雲吞,湯底尚甜,奈何雲吞受新派港式雲吞影響,都系用海蝦,而非半肥瘦猪肉,徒有質感而欠味道,當然就唔會有猪油香。 撇開廣東正宗呢個偏見因素,大廚既功夫其實系相當札實既,整體味道中規中距,馬拉風既廣式麵,作為一種新體會,系值得一試既,但始終唔系我想搵既味道,所以多少有啲失望。

早兩日由一篇關於死囚最後晚餐既文章,引發我思考我臨死前既最後晚餐,大致可分為現實版同夢幻版。現實版指既系現實條件許可下可以做到既,夢幻版則深知現實己不可行,純粹系聊勝於無,畫餅充飢而矣。噤系啲乜野黎既呢﹖現實版且按下不表,先講下夢幻版﹕我想食到既,系童年系故鄉嚐過,至今己經失傳既古法雲吞麵,麵系竹昇麵,湯底應該系用大地魚、河蝦等熬制,份外鮮甜,加猪油渣,油香滿溢,雲吞餡則要用半肥瘦猪肉,或會混入少量河蝦蓉。另外,仲有澆上種某種自家配方既辣椒鼔油既布拉腸粉,同某道更為漂渺,所用既醬汁炒法同今日完全唔同既神秘炒牛河,只知佢系用猪油炒。

話說我既祖籍系廣州鄰近某山卡啦小鎮,因為地方偏狹,工業化同現代化既速度遠比鄰近大城市為慢,因此八九十年代既所謂改革開放大潮之下,反而能夠獨善其身,傳統既飲食業系當時仍未受到衝擊,因此荒村野店,簡單既一道雲吞麵、一道腸粉,一道炒牛河,都能夠呈現出最地道最傳統既廣東風味,同早己工業化同西化左既港式新派粵菜形成鮮明對比。因此,盡管當時只系慒懂小童既我亦都留下深刻印象。更何況,記憶連帶住味道,美味既背後,仲有眾多美好既回憶。果個系祖父兆池公依然在世既時代,亦即系我仲系二世祖、金叵籮既日子。兆池公一世英雄,系鄉下游水落香港,白手興家,創下豐盛既家業,系典型既獅子山下既故事。為人又仗義疏財,樂善好施,因此不但本家,同族鄉里均其恩惠,系故鄉可謂德高望重,每次返鄉,全村全鎮有如過節。沾佢既光,我呢個四代單傳既二世祖、金叵籮,自然備受萬千寵愛,每次均在族中長老引領之下得以嚐鮮,口福自是不淺。
只系呢一切實在太美好,美好到我仲未意識得到,仲未仔細咀嚼過,就己頃刻間化為塵土。兆池公早逝,家業迅速頃頹,我呢隻二世祖,亦都變成地底泥,剩低落黎既就只有二十幾年既飄泊流離,以及對昔日味道既淡淡回憶,有如春夢。如今,所謂既現代化,工業化早己席卷全國,十億人民一條心,齊心合力向錢看,我既故鄉又岂能例外。工業化,對傳統飲食業既衝撃系災難性既,制程用料大幅簡化,原材料受污染、或以化學添加劑代替等等因素,對食味既影響都系致命既。傳統既配方早己失傳,即使得以保留,但因相關材料既缺失亦無復當年美味,果道雲吞麵,果道腸粉,果道炒牛河,亦都永成絶響,往事只能回味。正因為不可得,方顯得夢幻,所以作為我既夢幻的最後晚餐,實在再適合不過。若系死前得以一嚐,然後兩脚一伸,去見兆池公,話佢知,做孫既,雖然做唔出咩大成績,但噤多年黎,一直都系度努力,起碼無丟佢架啦。如此,岂不美哉.......

沒有留言:

張貼留言