標籤

2015年7月4日 星期六

繼續唔關留學生事嘅澳洲留學生食啲乜 最終回 哇!穆斯林最黑暗嘅一日呀!--二世祖與窮秀才的飲食對談(二)



水,由古月黃邪合吹,文,由黃邪執筆而成

古﹕
我另外一個算唔上文化衝擊,比較接近係文化花生嘅,就係同穆斯林去飲茶啦。響我讀餐飲管理進階文憑嘅時期,無可避免要做分組project。 咁當成組人各散東南西北區又有人無車嘅情況之下,去學校附近嘅茶樓一路食一做傾就來得順理成章啦,而且間茶樓仲係好食過香港唔少同業㗎喎。

而你都知啦,響正統港/廣式點心入邊,豬肉係無處不在嘅,就算無同你講有豬肉,一如蝦餃,其實都有落肥豬肉,先得佢咁好食㗎嘛。有日我同果位生死之交一樣嘅穆斯林同學去飲茶嘅時候,我地嶺南文化註新南威爾士代表一早就醒水,有豬肉嘅一邊,無豬肉嘅放響佢面前,費事跣人破戒啦。不過人地做fine 啲inning,出手實在太快,我地一個唔為意,俾佢一野啪左粒蝦餃同芋角入口喎!

「哇!穆斯林最黑暗嘅一日呀!」

事後我旁敲則擊噤問佢:

「根據你嘅信仰,如果你唔小心、唔知情嘅情況下食咗豬肉,會點算㗎﹖」

跟住佢嘅答案就精彩啦﹕
「技術上黎講,咁嘅情況,我係比人呃之嘛,所以我無事嘅,係呃我嘅人落地獄嘅唧~」

立時我同我另一位香港人即時相視一笑,言下之意,阿叔我死咗之後,一係落天主教地獄(皆因我多年來成日同耶撚過唔去),一係落穆斯林地獄,兩邊搶,有排玩喎,花生有排食啦,哈哈哈哈哈!

黃﹕
哦~~~恭喜古月公子落地獄~~~~噤事實佢知唔知自己食左豬肉嘅唧~

古﹕
咁其實,佢媽媽係唐人黎嘅,話佢完全唔知就搵鬼信啦,不過則則搏,唔多覺,總之咪太過份,隻眼開隻眼閉啦。

黃﹕
噤仲有一樣我想講嘅呢,就係中式菜刀啦。就話說我遇到嘅其中一任鬼佬大廚呢,就有一日唔知點解屎忽痕買左把中式大菜刀黎用,結果一用就唔啥得放手啦,成日係度鬼食泥噤呻﹕

「屌,都唔知做乜鬼我地啲人要整幾十樣刀出黎,切菜又呢把,切肉又果把,麻鬼煩兼夾無效率。你地啲刀噤鬼好用,Fuck, one 啲ay, I may became an Asian」

古﹕
呢樣都聽你提過,咁以我嘅經驗啦,中式菜刀切菜係好好用嘅,但係去到處理肉品果陣,有刀尖嘅西式菜刀又會好用啲喎。依個係關乎菜系之間完全唔一樣嘅食材處理哲學同概念,同埋每個檔之間都唔一樣嘅工作需要分配A. K. A. Prep list 嘅。又其實,就算係中式菜刀,都有文武刀、九江刀等等嘅分類,雖然形狀上睇起黎好似,用途都係有分別㗎喎。

一如我響東岸做野時,好多同工都對日式菜刀有種迷戀嘅,之但係買把魚生刀返黎切魚切到發忟憎嘅鬼佬亦不在少數喎。其實咁係關係到唔同嘅刀具,係有唔同嘅特性,同需要唔同嘅使用與及保養習慣嘅,用單邊開鋒嘅魚生刀,配以西式切魚嘅手法黎做野,好容易就會流於神雕入面公孫止套金刀黑劍咁,刀使劍法,劍作刀使,咪唔夠人打囉。

而事實上,當你係商業廚房入邊,要處理大量蔬菜時,中式菜刀平而直嘅刀刃線係非常有效率㗎。所以果陣我地位低微,只能負責處理蔬菜嘅時候,常用嘅就係一把日式嘅三德刀,因為佢嘅刀刃線係同中菜刀相近,能夠發揮同樣嘅效果。不過係最緊要嘅,始終都係要自己有舊磨刀石去保養住佢,噤先用得長久嘅,而我嘅觀察呢,好多鬼佬廚用嘅果把係鐵間尺黎㗎。

黃﹕
以我響我踎過嘅果個高檔野觀察呢,好多都係中西式刀混合使用嘅添,兩三把西式刀,跟一把中式刀噤玩。然後保養方面呢,我仲記得當年有其中一任英國佬廚仲要專門請磨刀佬黎同佢磨㗎,佢地自己的確唔係噤識處理嘅。

古﹕
其實,同工們總有幾把刀返工仲有一個原因,就係出於嗜好鍾情於儲刀,一如攝影師會不斷買鏡頭一樣。買刀,都可以累全家㗎!

黃﹕
噤又係,作為廚房佬,又點會無返幾把刀傍身呢。同埋你剛才一講起飲茶呢,我就醒起,呢邊鬼對我地飲茶點心嘅迷戀程度真係遠超我想像㗎,而且對我地啲規距都好熟㗎,相信佢地真係自細就跟住父母一齊去飲茶嘅啦。我曾經試過係一間頹唐餐度食野,係果種杯碟筷子自去去櫃度摸果隻,我睇啲鬼入到黎,仲知定過我,啲動靜舉止十足十唐人噤,係差在未洗杯洗筷子嘅者。

古﹕
講起呢樣,我都試過係間燒臘鋪度食燒臘飯,一班鬼黎搭枱,結果發現班友揸筷子揸得仲正宗過我......

黃﹕
而且我地過往聽講嘅鬼佬唔食內臟啦,鬼佬唔食鳳爪啦之類嘅傳說似乎係呢邊都打破左嘅,我見過佢地食豬肚、牛栢葉啦,亦都見過佢地食鳳爪㗎。似乎真係地緣政治嘅關係,澳洲人對亞洲文化嘅吸收係遠遠多於其他西方國家,好多係度大嘅鬼仔都真係好Asian下㗎。

古﹕
仲有海蜇都照食㗎,圍起我識嘅鬼仔唯一難到佢地嘅係豬雜,準確黎講係豬腰,可能關乎處理不當啦,不過點講都好,及第粥佢地係搞唔掂嘅。

黃﹕
然後另一個衝擊到鬼佬嘅,就要講下我地嘅過冷河啦。話說當年我仲係backpacker時,有一次我想整牛椒牛肉炒意粉,噤就例排烚熟左個意粉之後過冷河啦。果下又shock 到條意大利仔啦,佢O曬嘴噤話你做咩啊!我話過冷河囉,啲意粉爽啲㗎。噤佢話佢地意大利人只有係啲意粉煮過左龍,煮壞左先用呢招咋喎,平時唔會無啦啦過冷河㗎。

古﹕
講到過冷河啦喎,我咁講啦,萬法歸宗,睇你要啲嘅者。因為意大利人呢,有個根深蒂固嘅概念,就係煮意粉嘅水係會成為個意粉嘅一部分嘅,依少少煮粉水能夠成為醬汁同意粉間嘅橋樑,得以令到醬汁同意粉彼此水乳交融,所見佢地死都唔肯過冷河洗走佢㗎。

而事實上,我自己嘅經驗係,如果跟足步聚火候去煮意粉的話,都係爽口彈牙嘅,過左冷河之後就唔係果家野㗎啦。所以話,冷河係一個手段,觀乎你要啲咩成品,要做出點樣嘅效果嘅唧。


﹕而最後一樣culture shock 到我嘅,就係一如端典代表所講噤樣,見到啲鬼仔用洗潔精洗完碗之後唔沖水嘅囉。

古﹕
我呢邊係直情未見過啲鬼仔洗碗呀!啲契弟真係名附其實係懶鬼呀!

黃﹕
噤因為我當年住BACKPACKERS嘅時代,例排規距係你自己用完嘅餐具自己洗返㗎嘛,唔洗比人閙㗎。

古﹕
我返工嘅地方,尼泊爾人、印尼人、菲律賓人、非洲人洗碗都有,就係未見過鬼洗碗,至於我住嘅地方,一如上面所述,佢地食完啲碟幢埋幾個星期,寧可用即棄碟都唔洗㗎!

黃﹕
我由backpacker時代起,就己經見識過,只要無洗碗機,只要係要用手洗嘅,佢就係做得出嘅啦,隨手隊落啲洗潔精水度過兩過,成碟泡噤就放上碗㗎嘅啦,唔過水㗎

古﹕
咁其實,究竟係關佢地係鬼事吖,定係因為佢地係第一世界死𡃁仔,缺乏自理能力呢其實?

黃﹕
系細個唔識死,我見到老果D好少少既,起碼會沖水。

(全文完)

1 則留言:

  1. 關於洗碗唔沖水,有昆士蘭人解釋我知,他小時候(90年代)昆士蘭曾經經歷非常嚴重的旱災,當時政府限制家戶用水量,因而衍伸出“唔沖水”用布抹乾嘅做法。

    回覆刪除