標籤

2015年7月4日 星期六

獨食樂,與人食樂,孰樂﹖ ---之,老派既皮蛋瘦肉粥


皮蛋瘦肉粥,又叫「下火」,系廣東地區最常見既粥品。坊間既粥鋪為左慳皮,一般用豬肉片或者用拾熟左既豬肉打碎佢做成所謂「肉鬆」頂上既,好處系快起貨,壞處就系豬肉又鞋又老又韌。
所以,只要有時間,我會用返老派既做法。將手瓜噤粗既豬肉連埋d 粥一齊滾佢兩個鐘,滾到心都熟透之後撈起,再用兩枝筷子或者叉,順住瘦肉既紋理將佢一絲一絲噤扯開,扯到頭髮絲噤細。再全部放番入粥度,過程最少要兩粒鐘,好考工夫同時間。但值得既,因為換黎既系整個層次既昇華﹕煲左三四粒鐘既粥又綿又滑,然後綿滑既質感之中再配上一絲絲又軟又韌既肉絲,另到層次感更加豐富,完美既配搭。
方法系一位小學同學既嫲嫲教我既,老人家系一位江獻珠式既大家閠秀,知書識禮,而且煮得一手好菜,所以我成日去佢屋企「痴」餐。老人家亦對我多有提攜,閒時會教我詩書古文,亦都會同我講佢既飲食之道,想黎亦系一段金庸武俠式既奇緣。可惜果陣細個未識貨,好多野只系一知半解,記得既唔多,只有呢個皮蛋瘦肉粥印象最深刻,需知道,噤樣既一煲粥,連煲粥連起肉絲,無三五個鐘起唔到貨,食既系一啖啖既心機同老人家對兒孫既愛護。所以偶爾仲會煲一兩次,兼懷故人。
所謂既文化,所謂既傳統,除左口耳相傳既記錄,仲有既就系我地自身既堅持,既然方法傳到比我,我就有責任將佢保留、記錄,並且傳揚開去,所以每次煲好,我都會邀請幾位朋友試食,同佢地講解當中既秘決同典故,當為盡我既一份心意啦。

沒有留言:

張貼留言